Business-Analyse-Kurse

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  • Business-Analyse - Einführung

    Noch immer ist vielen Organisationen unklar, dass Business-Analyse eine eigene Disziplin ist. Manch Mitarbeiter wird eher zufällig Business-Analyst oder übernimmt entsprechende Aufgaben, ohne dass er sich dessen bewusst ist. Auch Führungskräfte, die mit Business-Analysten zusammenarbeiten, vermögen oft nicht einzuschätzen, wie wertvoll deren Tätigkeit für ein Projekt ist.

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  • Defining Business Needs and Solution Scope

    Defining the Business Needs and Solution Scope applies an approach to using business analysis skills in the change initiative, or even before. Prior to launching an initiative to affect any sort of organisational change it is essential to be clear about the desired business outcomes, determine a solution scope, identify and assess all the viable options, scrutinise each of the options and then make sure all that is involved in the change initiative, including required costs, resources and risks, is fully understood.

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  • Anforderungen erfassen und managen

    Der Kurs "Anforderungen erfassen und managen" richtet sich an Mitarbeiter, deren Aufgabe genau das ist: Anwendern und anderen Stakeholdern zunächst die Anforderungen zu „entlocken“ und diese anschließend durch den gesamten Entwicklungsprozess der Lösung hindurch zu begleiten. 

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  • Nutzen analysieren und Lösungsansätze entwickeln

    Eine der Herausforderungen an bestehenden Lösungen besteht darin, dass sich die Grundanforderung und Logik hinter der Lösung über die Zeit ändern. Dieser Kurs erforscht die Zeit nach einer Lösungsentwicklung und -implementierung, um sicherzustellen, dass diese den gewünschten Unternehmenswert liefert. Die Business-Analyse bleibt weiterhin ein Kernpunkt in diesem Zusammenhang.

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  • Enterprise Business Analysis

    Enterprise Business Analysis applies an approach to business analysis to deal with complexity and change on an enterprise-wide basis. Through Enterprise Business Analysis, senior business analysts make vital contributions to helping the organisation determine sound investments and enhance its project portfolio. These activities ensure the organisation can maximise the return on investment, minimise duplication of efforts across the organisation and realign business operations to meet executive management’s strategy.

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  • Moderationstechniken für die Business Analyse

    In diesem höchst interaktiven Training lernen Sie Moderationstechniken kennen, mit denen Sie die Anforderungen an die Lösung erfolgreich ermitteln und anschließend analysieren können. Sie lernen die Stakeholder zu unterstützen, ihren Bedarf zu definieren und daraus quantifizierbare Anforderungen abzuleiten. Darüber hinaus erfahren Sie, wie Sie sich sowohl auf Face-to-Face-Meetings als auch auf virtuelle Sessions vorbereiten und diese zielführend moderieren.

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  • Testing Techniques for Tracking and Validating Requirements

    To ensure project success, planning and executing the testing process must begin as soon as the vision and scope for the solution takes shape. As the requirements for the solution are elicited, the business analyst and the test team develop and refine a master test plan. This plan incorporates test strategies to identify any defects in the requirements, solution or corresponding documentation.

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  • Business Data Modelling

    The Business Data Modelling course explores business rules, policies and procedures and how they can be modeled effectively. Participants will learn entity relationship diagramming, super and sub-types, attributive and associative entities and documenting data constraints. The course's logical data modelling approaches focus on the important requirements of the business that are discovered through significant user involvement during the analysis phase. Delegates will also learn how to create models without being limited by technology or organisational structure.

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  • Business Process Modelling

    This highly interactive course provides participants the opportunity to perform the four phases of a process improvement project: define, analyse, implement and control - which have been derived from the leading process improvement models in the industry.

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  • Developing Use Cases

    As a fundamental component to identifying requirements for a new system, business analysts must be able to illustrate how "actors", such as end users, stakeholders, or related systems, will be affected once the new system is implemented. This process, also known as Use Case Modelling, provides business analysts with a powerful tool for documenting functional requirements - and the interactions between these requirements - in a manner that can be easily communicated to designers, programmers, project manager and other project stakeholders.

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  • Foundations of Business Analysis

    At the project’s earliest stages, the business analyst is key to defining the requirements, as well as planning, defining and validating project scope. This introductory course provides participants with a basic understanding of the benefits, functions and impact of this critical role. The target audience for this course includes those who are new to the business analyst role or those who supervise and/or work with business analysts.

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  • How to Gather and Document User Requirements

    Incomplete requirements are often cited as the number one reason projects or systems fail. Accurately identifying requirements and staying on course from the beginning is therefore key to success in today’s business world.

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